MainMenu

x
Čik prestani

Čik prestani

05.03.2019.

Blokiranje reklamnih sadržaja u pretraživaču

Surfovanje internetom mnogima predstavlja zabavu i način da se opustimo posle dugog dana, da saznamo nešto novo i da se informišemo u događanjima u zemlji i svetu.

Međutim, reklame koje se sve češće pojavljuju čim pristupite nekom sajtu veoma utiču na kvalitet iskustva surfovanja, a znaju i da iznerviraju. Zato pretraživači nude mogućnost blokiranja reklamnih sadržaja.



Gugl Hrom, kao jedan od najkorišćenijih pretraživača, bar na ovim prostorima, takođe nudi ovu opciju. Ipak, konstantno uvođenje novih ekstenzija radi boljeg iskustva korišćenja i varijeteta ponude za korisnike veoma utiče na blokiranje sadržaja. API koji Hrom trenutno koristi u okviru svojih ekstenzija je često bio na meti malicioznih aplikacija. Ovo je dovelo do masovnih žalbi korisnika a čak i pretnji tužbama.



Zato Hrom razvija novi API koji će biti manje ranjiv i koji će svojim radom dovesti do ubrzanja rada i funkcionalnosti pretraživača. Ove promene bi podrazumevale da ekstenzije više ne vrše same selekciju sadržaja koji bi trebalo blokirati, već bi samo pravile listu tih sadržaja, a Hrom bi dalje odlučivao šta se sa njima dešava.



Ovo bi zapravo od Hroma napravilo svojevrsni blokator sam po sebi, za šta eksperti tvrde da nema potrebe jer „ad-blockeri“ već to rade, a navodno ne utiču na funkcionalnost pretraživača.



Ostaje nam samo da vidimo šta će se dalje dešavati sa razvojem blokatora i ekstenzija u Gugl Hromu.