MainMenu

x
Čik prestani

16.11.2020.

Otkrivena planeta na kojoj temperatura ide i do 1.600 stepeni - a koja ima atmosferu!

Istraživači sa Univerziteta u Kanzasu otkrili su dokaze o postojanju atmosfere oko jedne ekstremno vruće egzoplanete - a, kako oni kažu, ona ne bi trebalo da postoji. Planeta pod nazivom LTT 9779b dostiže temperaturu od čak 1.600 stepeni, a ipak ima atmosferu.

Ova planeta koju naučnici zovu i „vrući Neptun“, ima sličnu masu našem Uranu ili Neptunu i ona kruži jako blizu svoje zvezde. Samim tim, površina ove planete je izloženija velikim količinama zračenja, pa je ona znatno toplija od Neptuna.

Naučnici su prilikom analiziranja teleskopskih snimaka sa „vrućeg Neptuna“ primetili svetlost, pa su došli do zaključka da je uprkos visokim temperaturama, ova planeta ipak imala atmosferu. Međutim, sama činjenica da ova planeta ima atmosferu ipak ne znači da je život na njoj moguć. Kako naučnici kažu, život na LTT 9779b bi bio gotovo nemoguć zbog surovih uslova.

Ova planeta nema čvrstu površinu, vrelija je čak i od Merkura - a godina na ovoj planeti traje kraće od 24 časa. Uprkos tome, naučnici kažu da su zapravo očekivali da su temperature na ovoj planeti mnogo više nego što jesu i da nas tek očekuju nova istraživanja na ovu temu.